Caspar ( Neen niet het spook )

De eerste les mediawijsheid en tevens ook mijn eerst les op de hogeschool !

Toen de leraar ons vroeg of iemand wist wie of wat Caspar is moest ik me nog net inhouden om niet te roepen; Casper het spook?

Uiteraard ging deze les niet over Casper het spook, echter is het spel Caspar een ludieke manier om voor de eerste keer kennis te maken met mediawijsheid.

Vragen die je per moeilijkheidsgraad moest oplossen; hoelang zijn er auteursrechten op een liedje? (70 jaar), mag je op een verjaardagsfeestje met vrienden zomaar muziek spelen zonder bij te dragen? (neen, maar wie doet dat nu niet stiekem?) Is je privé account wel echt privé? etc..

De winnaarsmentaliteit kwam boven, en zo 'won' ons groepje ook het spel, wat ons een boost in ons zelfvertrouwen gaf.

Mediawijsheid; van het algoritme van Facebook en google tot de auteursrechten van muzikanten.
Het is een alomvattend vak waarvan ik heel benieuwd ben wat de volgende lessen mij gaan leren!

Tot de volgende blog! & don't forget; facebook,google,twitter,instagram.. are watching you.


Reacties

Populaire posts