Googlen tot je erbij neervalt

Natuurlijk niet letterlijk ☺


Maar wist je dat Google super toffe en nuttige functies heeft?
Vast niet, want ik wist er aaaaabsoluut niets van.

We hebben enkele oefeningen gedaan met de verschillende functies waarvan ik de interessantste ga neertypen :

Kernwoorden

 In plaats van 'welke kapper is het dichtst in mijn buurt?' google je dan 'dichtstbijzijnde kapper' de écht belangrijke woorden dus.






Waarom? Zo werk je sneller en bereik je sneller je doel, want wie heeft er nu tegenwoordig nog tijd?

Andere taal (voornamelijk Engels)

Als je ze zoekopdracht in het Engels opzoekt krijg je gegarandeerd meer resultaten! Ja, zelfs als het iets is over België (raar maar waar).

Waarom? Because English is a universal language, that's why. All jokes aside:  meer resultaten dus meer kans op het antwoord dat je zoekt.

Periode

Via 'tools' kan je 'periode' selecteren naar de gewenste periode.

Waarom? Zodat je enkel de meest recente artikels en foto's ziet van die celebrity waar je een crush op hebt.


Vanallesennogwat

Uiteraard heb je ook een rekenmachine op google ==> doe maar eens 100+1-5*78 
Er is ook google maps voor als je verloren gelopen bent
Ofcourse il y a google translate die traduire quand you want, what you want.

Ik drop hier nog even een link van google zelf met al hun functies inclusief een professionele uitleg 
https://www.google.be/intl/nl/features.html


Tot de volgende keer en Googelen maar , laat je me wel even weten in de comments welke functies je gaat gebruiken?




Reacties

Populaire posts